Tuesday 10 September 2013

Aku yang dulu; Bukanlah yang sekarang.

Assalammualaikum..wbt (:

Hari ni nak share sket kat uols satu rahsia..jeng..jeng... 

Ape perkara yg wanita2 kt dunia plg worry.sape tahu angkat kening...yesss! brat bdn dan mslh jrawat kan? kan? for me, masalah jerwt tu mmg da sinonim da ngn aku.mmg truk bagai cendwan tumbuh mlata2 lpas hujan.serabut sabut dok pikirkannya. dulu tanpa jerawat siapalah aku. modal nak berborak2 ngan aku mesti mslh muke aku.kalo balek kg je...kompom kene tgur ngan makcik2 sedara, spupu sepapat. abeh sgale macam produk derang suh aku test n try... krim tu krim ni,sapu tu, sapu ni, makan tu, makan ni..bubuh ni bubuh.. gosok ngan berus dawai la.. pung pang pung pang....

thx for ur concern..tharu taw, ade gak org yg prihatin psl mslh jrawat aku ni... hmpir kesemua produk yg kuar kat tv tu aku try.. usaha tu penting beb.. aku ni da la x cantek di liputi jerawat plak tuh... at least kalo tade jrawat tuh, cantekla sket kot :P. .......puii

dulu..dulu..dulu... ku menderita......

tp skrggg!! tidak lagii.. (hah, kau... macam jual brg kat smartshop tak?)

rahsianya?

oke cerita die begini, satu hari ni kazen aku dtg umah.kira lama gak la aku x jumpe die. dalam bebulan2 gtu.lama gak aku tenung dia.lama beb.harap2 tade yg prasan. sbb nanti orang ingat aku x straight. errr... aku straight oke!
well bukan die je yg aku tenung. adek n adek ipar die pon aku tenung....lame.... 
tapi plg ketara kat muke kak dahlia ni..kaka ipar kazen aku nih..

oke sebelum ni  camni...


time aku jumpe tu da lain cenggini...

 cbe cari perbezaan.... nampak x?

kulit muke berseri kan.. kan , x kusam n putih,sejuk mate memndg..ecewah....
die mmg tade mslh jerwat yg gedabak2 cam aku nih.. tp die ade malh jerwt yg halus2 tu..
die mmg x suke make up2 ..ni.. so x make up pon kulit nmpk bersih dan cam natural beauty je..

so aku menjadi excited... sbb da terbukti dpan mate.tmbh2 lg org yg aku knal pakai produk ni.. kompom bertambah2 yakin la kepercayaan aku thadap produk ni..berbandingkan iklan2 yg exaggerate lebih2 kat kaca tv tuh...

so... setelah tahu rahsianya.. aku pun cuba, usaha, doa n tawakkal.sbb produk2 ni.tgk jenis kulit gak kan.. kdg2 ngn kulit org ngam ngan kulit kte.. ngap!..

dengan lafaz bismillah aku tuka ke produk tersebut. berkira2 juga aku nk betuka ke produk baru. tapi aku tgk harge dia lebih kurg same je ngn previous produk aku.. affordable.almaklumlah aku ni student.kalo da mhl sgt mcm SKII tu..tggu la aku jadi CEO dulu ke... kannn...

dan Alhamdulillahhh... 2 minggu da nmpk hasil..opss sebelum aku tuka tu aku..buat research dulu taw... refer pakcik google itu ini.. tgk2 forum..takot2 produk tiruan ade bhn2 chemical yg bhye tuk kulit ke kan..... sbb die ckp dlm seminggu dua da nmpk hasill.. aku yg dgr ni pon agk takot la kan... ape die bubuh clorox ke dlm tuh? ....so..selidik2 punye selidik.mmg ade kelulusan KKM. dijamin halal.

so alhamdulillah mmg berkesan... mule2 tu mmg ade sedikit penglupasan.. tp x nmpk sgt.. dlm 2 3 hari je..takot gak nk truskan..tp tanye pengedar tu mmg camtu memula..lgpon x rase pedih ape2.. so aku teruskan.... juga...dan hasilnya... tadaaaaaaa......


nmpk x perbezaaan?. no edit k. gamba sebelum tu pon kira da oke sket kot.time tu da tde jrawat sgt.. tp aku teruja bila tgk tona kulit warna aku sekataaaaa....dan cerah sket kikiki...ta pakai makeup n bedak pon da beseri2 da.. sswai la ngn org cam aku ni yg x suke mekap2 sgt.. mekap pon simple2 je...

Alhamdulillah... korang mesti tertanye2 kan produk ape yg aku guna? jeng jeng rahsianya AS Beauty... untuk lebih lanjut buleh la rujuk  laman rasmi AS Beauty. www.asbeauty.com.my kalo ade sesiape berminat bolehlah pm, sms/ whassup me. yatt (0132027609). ataupun pengedar yg berhampiran dgn anda. 

 a bunch thx to my cuz, cos introduce AsBeauty to me...(: mmg berbaloiii

i'll update more about this product later ye.. see ya (;.



6 comments:

~~**ExYrA**~~ said...

patutla nmpk kulit atie makin berseri-seri sekarang...hihihi

Yatt Borhan said...

Thanks kak..hehe Alhamdulillah. (; ..

~~**ExYrA**~~ said...

serius nampak perbezaan kulit.nmpk makin cerah

Yatt Borhan said...

tu yg besh tu kak.. jerwt pon segan2 nk tmbh da..kalo ade pon seketul 2 time peod ..pastu hilanglah.. x mcm dulu...tamo try ke kak? ala kulit akk mmg da cantek da...

~~**ExYrA**~~ said...

hihi..bkn xmau try.kulit akak x leh pkai facial wash jenis sabun ni.x sesuai.kena pakai yang milky base

Yatt Borhan said...

kulit akk da cantek da.. hihi maintan je.. tayah try pape lg da hihi